Najważniejsze informacje:
Opis:
W czasach tuż po wojnie wszystkie europejskie Fordy nosiły miano Taunus oraz logo zbliżone do herbu Kolonii. Model G93A z 1939 roku, który po przerwie produkcyjnej wyewoluował w roku 1948 w model G73A ze względu na kształt karoserii otrzymał przydomek Buckeltaunus, czyli „garbaty Taunus”. To model na miarę swoich czasów, wyposażony w sztywne osie i poprzeczne resory piórowe z przodu i z tyłu, miał już hamulce hydrauliczne i konstrukcję ze stalowym nadwoziem zespawanym z podwoziem. Silnik to konstrukcja jeszcze z modelu Eiffel, czterocylindrowa, z żeliwnym blokiem i głowicą oraz miską olejową odlaną ze stopu aluminium. Co ciekawe, nie ma pompy wody, jest to tzw. ogrzewanie termosyfonowe. Skrzynia ma trzy biegi, z czego drugi trzeci są już zsynchronizowane. Prędkość maksymalna to 98 km/h. Olej trzeba było wymieniać co 1500 km, a przegląd co 4500 km. Produkcja trwała do 1952 roku i wyprodukowano 74 tysiące egzemplarze, lecz rzadko który wygląda tak jak ten. Pokryty piękną patyną i możliwe, że nawet półwiecznym kurzem, został jedynie uruchomiony mechanicznie, dzięki czemu można nim się normalnie przemieszczać, budząc niemałe zaciekawienie. Blachy nadwozia zachowane ma w świetnym stanie, a wnętrze wręcz w doskonałym.
Wystawiamy do sprzedania bardzo rzadkiego Forda Taunus de Luxe G 73A zwanego także Buckeltaunus. Pojazd jest w oryginalnym, nieodnowionym stanie. Oferowany tutaj samochód stał w suchej stodole od ponad 52 lata i jest całkowicie wolny od rdzy. Wnętrze jest absolutnie czyste i nieuszkodzone. Absolutnie rzadka wersja w tej kombinacji kolorystycznej z dodatkowym ogrzewaniem, elektryczną anteną – luksusowa wersja Tudor de Luxe.
Silnik został uruchomiony i działa idealnie. Zostały zrobiony przegląd rozrusznika, prądnicy, gaźnika, czyszczenie zbiornika paliwa. Nowe świece i przewody zapłonowe. Hamulce naprawiano. Przegląd zawieszenia, łożysk piast itp. Samochód jest tak przygotowany, że można nim jeździć w tym stanie.
Są oryginalne dokumenty do samochodu, instrukcja obsługi, raporty TÜV itp. W bagażniku znajdują się oryginalne akcesoria, takie jak: lewarek, pompka powietrza, zamienne żarówki, oryginalna torba narzędziowa i wiele więcej.
Ten fragment historii motoryzacji w Kolonii prawie nigdy nie jest oferowany w tym stanie, zwłaszcza w rzadkiej wersji de Luxe.
Dodatkowo oferujemy pełne przygotowanie do eksploatacji i opiekę nad samochodem:
– zapewniamy kontakt do serwisów z którymi współpracujemy na terenie Polski i zagranicy,
– kompleksowy detailing samochodu, zabezpieczenia ceramiczne,
– transport na terenie Europy i świata,
– opiekę door-to-door,
– doradztwo inwestycyjne w zakresie samochodów i nieruchomości,
– rejestracja na samochód zabytkowy,
– rejestracja samochodu w imieniu klienta,
– pomoc w dalszej odsprzedaży, możliwość wymiany samochodu kupionego u nas na inny z naszej oferty.
Oferujemy leasing na samochody zabytkowe.
Zapewniamy finansowanie na samochody zabytkowe i ubezpieczenie OC + AC.
Zapraszamy do oględzin w naszym salonie przy ulicy Marszałkowskiej 111 w Warszawie.
Film i Galeria:
Specyfikacja pojazdu:
Rok produkcji | 1951 |
Marka | Ford |
Model | Taunus de Luxe G73A |
Kolor | |
Silnik | 1172 cm³ |
Przebieg (km) | 51.000 km |