Renault Caravelle – Classic Cars Warsaw

Renault Caravelle

Najważniejsze informacje:

  • Pierwszy lakier
  • Cabriolet – Miękki dach + twardy dach w zestawie
  • Gotowy do jazdy

Opis:

Renault Caravelle (lub też Renault Floride) to mały, stylowy samochód produkowany w latach 1958-1968. Zbudowany został na podzespołach modelu Dauphine, lecz wyróżniał się znacznie bardziej atrakcyjnymi kształtami, za które odpowiadał Pietro Frua i firma Carrozzeria Ghia z Turynu. Do napędu używano silników R4 z modelu Gordini, których moc z latami stopniowo rosła (od 48 KM do 58 KM). Wóz wyróżniała niska masa i zastosowanie hamulców tarczowych przy wszystkich kołach, co w tej klasie było nowością. Samochód tworzony był z myślą o podbiciu amerykańskiego rynku. Renault Caravelle miało premierę w ekskluzywnym, nowojorskim hotelu Waldorf-Astoria. Równolegle nowy kabriolet Renault zaprezentowano w 17 innych miastach wschodniego i zachodniego wybrzeża USA. Za Atlantykiem hasło promocyjne brzmiało „A dream car come true” i faktycznie – dla wielu amerykańskich klientów Renault było w zasięgu ręki, w cenie od 2398 dolarów. Oferta obejmowała kabriolet, coupe oraz wersję hardtop. Caravelle była dostępna w kilku kolorach nadwozia – białym, czerwonym, błękitnym, granatowym oraz w metalizowanym beżu i zieleni. Latem 1960 roku zrealizowano legendarną sesję fotograficzną reklamującą Caravelle/Floride z udziałem Brigitte Bardot i to ona sprawiła, że samochód stał się symbolem swojej epoki. Prezentowany egzemplarz jako żywo przywołuje tamte czasy.

Prezentowany egzemplarz jest w pięknym wiśniowym kolorze i wersja poliftowa która otrzymała 2 okrągłe zegary, co miało duże znaczenie estetyczne w stosunku do wcześniejszej wersji, która miała duży plastikowy licznik. Samochód jest praktycznie cały w oryginalnym stanie blacharsko/lakierniczym. Podłoga w tym samochodzie jest całkowicie w oryginale, bez rdzy i ma oryginalne zabezpieczenia.

Do samochodu jest tzw. twardy dach, co jest przedstawione na zdjęciach. Dla tego modelu nie jest to oczywiste, bo często po tylu latach taki dach gdzieś potrafił się zagubić.

Wszystkie elementy wyposażenia i chromowane listwy są w oryginale, nie naprawiane. Wyglądają tak, jakby miały kilka, a nie 58 lat.

Wnętrze zachowane jest w świetnej kondycji i również jest oryginalne. Siedzenia, dywany, plastiki, tapicerka, listwy, wszystko jest w oryginale, nie zużyte i nie uszkodzone. To widać, że samochód ma tylko 66 tys. km przebiegu.

Samochód pochodzi ze Szwajcarii i są do niego dokumenty oryginalne oraz niemieckie, bo tam był w zeszłym roku zakupiony.

W samochodzie został wykonany przegląd zawieszenia, naprawa hamulców, przegląd silnika, układu paliwa i wymiana wszystkich olejów i płynów. Jest gotowy do eksploatacji. Silnik pracuje idealnie, bardzo ładnie zapala. Wszystko w nim jest sprawne, również cała elektryka z radiem,

Zapraszamy do naszego salonu, żeby bliżej obejrzeć ten egzemplarz.

Opis:

Dodatkowo oferujemy pełne przygotowanie do eksploatacji i opiekę nad samochodem:
– zapewniamy kontakt do serwisów z którymi współpracujemy na terenie Polski i zagranicy,
– kompleksowy detailing samochodu, zabezpieczenia ceramiczne,
– transport na terenie Europy i świata,
– opiekę door-to-door,
– doradztwo inwestycyjne w zakresie samochodów i nieruchomości,
– rejestracja na samochód zabytkowy,
– rejestracja samochodu w imieniu klienta,
– pomoc w dalszej odsprzedaży, możliwość wymiany samochodu kupionego u nas na inny z naszej oferty.

Oferujemy leasing na samochody zabytkowe.
Zapewniamy finansowanie na samochody zabytkowe i ubezpieczenie OC + AC.
Zapraszamy do oględzin w naszym salonie przy ulicy Marszałkowskiej 111 w Warszawie.

Film i Galeria:

Call Now Button